
L’Organització Mundial de la Salut, el Centre Internacional d’Investigacions sobre el Càncer (CIIC) i la Unió Internacional Contra el Càncer (UICC) celebren el 4 de febrer de cada any com el Dia Mundial contra el Càncer, amb l’objectiu d’augmentar la conscienciació i mobilitzar la societat per avançar en la prevenció i control d’aquesta malaltia.
Des de l’Ajuntament de Cunit volem donar-vos a conèixer algunes dades importants sobre aquesta malaltia, que recull la Organització Mundial de la Salut.
- El càncer és una de les primeres causes de mort a nivell mundial; en 2012 se li van atribuir 8,2 milions de morts.
- Els càncers que causen un major nombre anual de morts són els de pulmó, fetge, estómac, còlon i mama.
- Els tipus més freqüents de càncer són diferents en l’home i en la dona.
- Aproximadament un 30% de les morts per càncer es deuen a cinc factors de risc comportamentals i alimentaris (índex de massa corporal elevat, consum insuficient de fruites i verdures, manca d’activitat física i consum de tabac i alcohol) i, per tant , poden prevenir-se.
- Les infeccions que poden provocar càncer, com les causades pels virus de les hepatitis B i C i el del papil·loma humà, són responsables del 20% de les morts per càncer en els països d’ingressos baixos i mitjans i de el 7% en els països d’ingressos alts.
- El tabaquisme és el factor de risc que per si sol provoca un major nombre de casos i a nivell mundial causa aproximadament un 22% de les morts per càncer i un 71% de les morts per càncer de pulmó.
- El càncer comença amb la transformació d’una sola cèl·lula, que pot tenir l’origen en agents externs i en factors genètics heretats.
- El 70% de totes les morts per càncer registrades el 2012 es van produir a l’Àfrica, Àsia, Amèrica Central i Sud-amèrica. Es preveu que els casos anuals de càncer augmentaran de 14 milions el 2012 a 22 les pròximes dues dècades.
L’Ajuntament de Cunit col·laborarà en les activitats que s’estan preparant des de les escoles del municipi per commemorar aquest dia.
L’entrada 4 de febrer, Dia Mundial contra el Càncer ha aparegut primer a Ajuntament de Cunit.