Les imatges de contenidors de selectiva a vessar de residus, i de mobles, brossa als voltants de les zones de contenidors, són en l’actualitat i lamentablement, una realitat al nostre municipi.

Per això, l’ajuntament, d’una banda, reconeix una saturació en el servei de recollida de la selectiva i també fa una crida a la responsabilitat cívica de la població alhora de gestionar els residus domèstics.

La regidoria de Medi Ambient explica en veu del regidor José Manuel Cabada, la situació que pateix ara mateix el servei de recollida de residus de Cunit: “Ens trobem davant d’una saturació causada per l’increment poblacional respecte l’estiu passat. S’ està recollint més tonatge respecte juliol i agost de 2020, fet que ha provocat una acumulació en el servei de la recollida de la selectiva en tot el municipi”.

Per aquest motiu, de forma temporal es farà un reforç extraordinari en la recollida dels residus de les fraccions de selectiva del municipi per ajudar a pal·liar la situació actual.

L’ajuntament de Cunit compta amb un contracte de serveis de recollida de la brossa que es va disminuir l’any 2012 en un 30% el seu cost anual i que actualment no es pot fer cap ampliació ni modificació.

Cabada explica que “sabem des del primer dia que és un contracte amb uns mitjans insuficients per al nostre municipi i més encara quan ens trobem en una època de pandèmia en la qual la població està creixent de forma exponencial. Molt preocupats amb aquesta situació, estem treballant des de fa mesos en els futurs contractes de serveis de recollida de residus, neteja viària, jardineria i platges, que recollirà les opinions i les propostes de la ciutadania en un procés participatiu en el model de recollida de residus. Volem que els nous models de contractes puguin entrar en funcionament com més aviat millor”.

Els actuals contractes finalitzen a finals de 2022.

Servei gratuït de recollida domiciliària:

D’altra banda, es recorda a tota la població l’existència del servei de recollida domiciliària per poda i voluminosos, gratuït demanant dia i hora al 977674979 (de dilluns a divendres, de 10 h a 13 h) o de manera online a www.liniaverdacunit.cat o a l’APP Linea Verde.

Imatge de Actuació extraordinària per l'acumulació de brossa a la via pública 4

El servei de recollida porta a porta és gratuït per a tots els veïns de Cunit i es realitza cada dilluns de l’any i els mesos de juliol i agost també els dimecres. En cas de ser festiu el servei es realitzarà el dia laborable següent.

La poda s’ha de deixar en bosses, sacs o feixos i el volum per dia no podrà excedir de 3 m3. Els voluminosos (mobles, joguines, electrodomèstics..) no podran excedir d’un màxim de 5 objectes. Les restes de poda i/o voluminosos s’han de deixar a la vorera al costat de la porta de l’habitatge el diumenge a la nit.

Subvenció en el rebut de la brossa:

A més, al mes de juliol es va iniciar la campanya de reciclatge adreçada a la subvenció del 50% del rebut de la brossa de l’any 2022.

Imatge de Actuació extraordinària per l'acumulació de brossa a la via pública 5

Fins al 31 de desembre caldrà fer almenys 6 visites a la deixalleria del Parc Mediambiental de Cunit (Crta de Sant Antoni s/n) aportant qualsevol dels residus permesos segons la normativa municipal.

Cal recollir les targetes a les oficines de la Regidoria de Medi Ambient (C Rovira i Virgili, 1), de dilluns a divendres de 9 a 13.30 h. Cal portar un rebut de la brossa.

Aquesta mesura es pren fins que no estigui operatiu el Punt Verd automàtica del c Montserrat Roig.

Imatge de Actuació extraordinària per l'acumulació de brossa a la via pública 6