Després de 3 dies de temporal, l’Ajuntament ha recollit els efectes i dels danys que s’han reparat des del dilluns passat, així com dels treballs que, encara a hores d’ara, s’estan portant a terme per a tornar al municipi a la normalitat. Els serveis municipals han estat atenent i treballant per a solucionar les incidències derivades del temporal ‘Gloria’ pel municipi des del passat dilluns 20 de gener.
Amb la coordinació de Protecció Civil, la Policia Local ha atès un total de 53 avisos procedents de la ciutadania i també ha estat present en d’altres situacions en què s’hi han detectat la necessitat de la presència del cos de Policia Local.
Les principals incidències han estat la caiguda d’arbres (16, incloent la palmera del Passeig Marítim i una segona a El Rectoret), de branques que han caigut tant en la via pública com en parcel·les privades, un parell de fanals i senyals caigudes, inundacions puntuals en la zona de Can Toni i en el Passeig Marítim, contenidors que es van moure de lloc arrossegats pel vent i la pluja, algun pal de la llum i de telefonia.
Dolors Carreras, alcaldessa de Cunit, vol agrair “la feina feta per tots els departaments així com les empreses de serveis que treballen per Cunit. Ara mateix, podem dir que Cunit torna a la normalitat. Gràcies a la paciència i a la comprensió de la ciutadania que també han col·laborat en moments que han estat complicats. Tenir obertes incidències en tot el municipi a la vegada i que estigui pràcticament tot resolt ha estat possible gràcies a tots“. L’alcaldessa avança que “un cop avaluats els danys econòmicament així com la reposició dels elements malmesos, sol·licitarem les ajudes corresponents a administracions supramunicipals“.
La localització de les incidències, van ser en tot el terme municipal, 7 només a Costa Cunit, tenint en compte que l’Ajuntament de Cubelles va demanar col·laboració de la Policia Local en dues ocasions per incidències en la zona que limita els dos termes.
Les tasques estaven totalment coordinades entre la Brigada Municipal, Ferrovial, SECE, SOREA i activant els avisos corresponents a Bombers.
Els casos de manca de llum a domicilis es van seguir amb especial preocupació per part de l’Ajuntament i es va mantenir el contacte amb ENDESA directament des dels Serveis Tècnics municipals.
L’Ajuntament de Cunit vol destacar que durant aquests dies l’objectiu ha estat solucionar les incidències, que la ciutadania tingués les mínimes molèsties pels efectes d’aquest temporal.
Informe per a les asseguradores
Les persones particulars o els comerços que hagin patit desperfectes com a producte de les ràfegues de vent i o l’aigua, poden consultar els consells de com tramitar les reclamacions davant les asseguradores.
Tanmateix, es poden sol·licitar certificats del Servei de Meteorologia de Cunit, a la regidoria de Medi Ambient de Cunit.