20.040 viatgers totals el 2021. Aquests són els cunitencs i cunitenques que han fet servir el servei de Bus Urbà l’any passat. Aquesta dada i d’altres s’han explicat en el transcurs del Ple Municipal, on s’ha donat compte de la memòria corresponent a 2021.

Amb aquestes dades a la mà, el servei presenta una mitjana de 1670 viatgers mensuals, tot i que es va començar amb 1088 viatgers al mes de gener i va anar augmentant fins al màxim de 2647 assolits al mes de novembre.

L’ascens només es va interrompre els mesos de juliol i agost, ja que s’ha observat que els dies que no són lectiu hi ha menys usuaris.

Molts dels viatges tenen origen o destinació els centres escolars.

El 56,2% dels viatgers fan servir la T-10 pròpia, el segon títol més utilitzat és el bitllet senzill (21%). Els títols de l’ATM (integrats) van representar el 17,5% (tot i que són els que més van pujar al 4t trimestre).

A l’inici del servei es va preveure que el 15% del cost del servei sortiria de la venda de bitllets, i s’ha aconseguit un 11,6% de mitjana. El 15% es va obtenir el mes de novembre, coincidint amb el pic màxim d’usuaris de l’any.

Els dos primers mesos del 2022 continuen mostrant un nombre d’usuaris superiors als de l’any passat, sent 1781 al gener (1088 al gener 2021) i 2400 al febrer (1468 al gener 2021). Valors que fan pensar que l’objectiu del 15% es podria complir o superar.

Actualment, hi ha una mitjana de 120 viatgers diaris.

El regidor de Mobilitat i Transports públics, José Manuel Cabada, destaca que “amb aquestes dades podem afirmar que el servei de Bus Urbà està aconseguint els propòsits que havíem marcat. Tal com vàrem dir a l’inici del servei, continuem recollint les opinions i els suggeriments dels usuaris per valorar qualsevol proposta de millora”.

Les enquestes realitzades als usuaris expressen un 99,51% de grau de satisfacció amb el servei. Aquests demanen més servei, més parades i més confortables. En aquest sentit, l’any passat ja es van instal·lar marquesines i es té previst posar-ne més enguany.

Respecte a l’augment de freqüències i de servei s’està treballant amb l’AMTU (Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà, amb qui es va anar de la mà per posar en funcionament aquest servei) per valorar noves opcions de millora.