El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ha presentat, juntament amb alcaldes i alcaldesses del Garraf i del Baix Penedès les noves bonificacions, fruit de l’acord entre la Generalitat i les administracions locals.

El nou model de bonificacions dels peatges de la C-32 sud augmentarà el descompte a la mobilitat interna a partir de l’1 de setembre.

El sistema comportarà descomptes als turismes del 40% en el tram Castelldefels – Sitges i del 70% en el tram Sitges – el Vendrell, en els desplaçaments d’anada i tornada en un mateix dia natural i laborable, en el mateix origen i destí, des del primer viatge.

Jaume Casañas, alcalde de Cunit, s’ha mostrat satisfet per aquest acord ja que “la Taula de Mobilitat del Penedès està començant a donar els seus fruits que ja s’estan materialitzant en beneficis per la ciutadania. Ara fem un primer pas amb les bonificacions del 40% i del 70%“. Casañas afirma que “veiem el got mig ple, som optimistes però no ens hem de quedar aquí, els responsables dels municipis hem de continuar demanant a la Generalitat de Catalunya que assumeixi el cost restant fins a arribar a aquest 50% i 100% en les barreres de Vallcarca i de Cubelles“.

L’alcalde ha anunciat que de cara al mes de setembre es reprendran les converses entre els municipis dins del Pacte del Penedès Marítim.

El nou model de bonificacions dels peatges de la C-32 sud (Castelldefels – Sitges – El Vendrell) per afavorir els desplaçaments interns en aquest àmbit s’aplicarà a partir de l’1 de setembre vinent. El secretari de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, i el director d’Infraestructures de Mobilitat, Xavier Flores, han presentat el nou sistema, juntament amb representants territorials del Garraf i del Baix Penedès, que és fruit d’un acord unànime entre la Generalitat i les administracions locals en el marc de la Taula de Mobilitat del Penedès.

El nou sistema acordat consistirà en l’aplicació de descomptes en la tarifa del peatge en els desplaçaments d’anada i tornada en un mateix dia natural i en el mateix origen i/o destí. La bonificació acordada és del 40% en el tram entre Castelldefels – Sitges (barrera Vallcarca) i del 70% en el Sitges – El Vendrell (barreres troncal i lateral de Cubelles i accés de Calafell) i s’aplicarà als vehicles lleugers de quatre rodes, de dilluns a divendres no festius. Així, aquest descompte permetrà afavorir especialment els desplaçaments per raons de mobilitat obligada.

Els criteris per aplicar els nous descomptes són tots els següents:

 

  • Reducció del 40% en la tarifa del peatge del tram Castelldefels – Sitges (barrera de Vallcarca) als vehicles lleugers de quatre rodes.

 

  • Reducció en la tarifa del peatge del 70% als turismes en el tram Sitges – el Vendrell (barreres troncal i lateral de Cubelles i accés de Calafell).

 

  • S’aplicarà a partir del primer viatge

 

  • Per als desplaçaments de dilluns a divendres, no festius.

 

  • Per als viatges d’anada i tornada en un mateix dia natural en el mateix origen i destí, amb un límit de 4 trànsits diaris (2 viatges d’anada i tornada).

 

  • Ús de sistema de pagament dinàmic o telepeatge (sistema VIA T) o l’aplicació gratuïta Awai.

 

  • És necessari inscriure’s prèviament al web de la concessionària de la C-32 Sud (autopistas.com). El formulari estarà disponible aquest agost i la inscripció és gratuïta.

 

  • S’exclouen d’aquestes noves bonificacions els moviments amb origen o destí l’AP-7 Sud, atès que són moviments de llarg recorregut o que tenen un origen o destí fora de l’àmbit de l’autopista C-32.

 

Aquests nous descomptes, que substitueixen les actuals bonificacions d’homogeneïtzació tarifària i de recurrència, es complementen amb les bonificacions existents per a vehicles ecològics, vehicles d’alta ocupació i els descomptes pel tancat virtual del tram Sitges – El Vendrell, amb un màxim de descompte acumulat del 75% respecte del preu del peatge base.

 La implantació d’aquest nou model requereix d’una tramitació administrativa prèvia, que inclou un Acord de Govern, i de l’execució dels mitjans tecnològics corresponents.